fbpx

Profil firmy w Google Business, o co tak właściwie chodzi?

Chcesz być widoczny w internecie, jednak nie masz strony www? Nic straconego. Od tego jesteśmy my i nasza znajomość narzędzia Google Business, niegdyś Google Moja Firma. To właśnie dzięki odpowiednio zoptymalizowanej wizytówce nie tylko Twój biznes pojawi się w lokalnych wynikach w Mapach Google, ale również umożliwi ona dotarcie do potencjalnych klientów, a także wpłynie na widoczność profilu firmy w rankingach wyszukiwarek.

Pamiętaj, że profil firmowy w Google My Business może założyć każdy. Niezależnie od tego, czy prowadzisz salon fryzjerski, niewielki sklep spożywczy, czy świadczysz inne usługi – Twoja firma powinna być widoczna w wyszukiwarce Google. Dlaczego? O tym w dalszej części.

Zastanawiasz się nad prowadzeniem profilu firmy, jednak nie wiesz, czym on tak właściwie jest? Pokrótce przedstawimy Ci, o co tak właściwie chodzi w niezwykle istotnej wizytówce Google.

Profil firmy w Google, kiedyś znany jako wizytówka Google, Google Moja Firma i GMF, to nic innego jak lokalna wizytówka Twojego przedsiębiorstwa w internecie. Zakładana ona jest w celu dotarcia do potencjalnych klientów, zapoznania ich z najważniejszymi informacjami dotyczącymi biznesu i zachęcenia do skorzystania z oferowanych usług. Jak przekonać użytkowników, że na tle konkurencji to właśnie Twoja firma jest najlepsza? Wystarczy odpowiednia optymalizacja, aby zacząć piąć się w górę w organicznych wynikach w wyszukiwarce.

Informacje zawarte w wizytówce Google Business

 

Wizytówką Google należy zarządzać w sposób przemyślany, ponieważ istnieje wiele czynników decydujących o tym, w jakim miejscu wyświetli się nasz profil firmy. Chcąc dotrzeć do jak największej liczby użytkowników, należy wziąć pod uwagę również roboty Google. To one sczytują informacje i decydują o rankingu wyników wyszukiwania.

Pozwól swojej firmie rozwijać się i nawiązywać lepszy kontakt z klientami, dzięki uzupełnieniu wszystkich niezbędnych danych w wizytówce. Pamiętaj jednak, żeby działania te przeprowadzać pod czujnym okiem specjalisty. Dzięki naszemu doświadczeniu wypromujemy Twój profil firmowy i zbudujemy silną świadomość marki w internecie.

Jakie dane muszą zostać zawarte w wizytówce? Przede wszystkim jest to nazwa firmy, kategoria (profil branży) oraz dokładny adres. Stanowią one niezbędny element profilu, dzięki któremu użytkownik otrzyma podstawowe dane niezbędne do podjęcia dalszych decyzji zakupowych. Oprócz wymienionych informacji panel umożliwia uzupełnienie takich danych, jak:

Opis firmy

Godziny otwarcia

Formy kontaktu

Aktualności

i promocje specjalne

Zdjęcia firmy

i produktów

Oprócz tego możesz urozmaicić informacje o sekcję: oferowane usługi lub produkty, a także wspomnieć o dacie założenia przedsiębiorstwa.

Zalety wizytówki Google Moja Firma

Niezależnie od tego, czy Twoi potencjalni klienci korzystają z aplikacji Google na telefonie, czy poruszają się po Mapach Google na komputerze, wizytówka Twojej firmy będzie dla nich widoczna.

Korzystając z Google Moja Firma, warto wiedzieć o jej kilku podstawowych zaletach, które są świetnym sposobem na lokalne promowanie firmy z usługami lub konkretnymi produktami.

Po pierwsze jest to całkiem darmowa sposobność do pokazania się szerszemu gronu potencjalnych klientów w naturalnych wynikach wyszukiwania. To właśnie dzięki niej umożliwiasz klientom szybkie dotarcie do Twojej siedziby, ponieważ zawarte w wizytówce informacje, takie jak adres czy godziny otwarcia, są dla nich niezwykle istotne.

Wiele firm nie zdaje sobie również sprawy z tego, że Profil firmy w GMF zwiększa wiarygodność, świadomość i zaufanie do danej marki wśród potencjalnych klientów. Dostępna opcja wstawiania opinii pozwala promować ofertę dzięki zaangażowaniu innych użytkowników.

W przypadku osób mających stronę internetową tworzenie profilu firmy w Google Moja Firma ma tym większy sens, że wpływa on na pozycjonowanie strony. Im większa liczba informacji zawartych w wizytówce, tym większa liczba zapytań, na które widoczna będzie Twoja witryna w wyszukiwarce Google.

Wizytówka Google My Business – jeszcze więcej korzyści dla firm

 

Dobra komunikacja z klientem pozwala na zdobywanie lepszych opinii mających następnie wpływ na decyzje zakupowe pozostałych użytkowników. Dzięki możliwości prowadzenia swojego profilu firmy możesz bez dodatkowych opłat zaprezentować się szerszemu gronu potencjalnych klientów.

Korzystanie z wizytówki w Google to liczne korzyści dla Twojej firmy. Jakie? Sprawdź sam!

  1. NAP (Nazwa, Adres, Numer Telefonu) – prawidłowe dane pozwolą na szybki kontakt, dzięki czemu firmę odwiedzi więcej potencjalnych klientów. Informacje te wpływają również na budowanie zaufania i wiarygodności marki.
  2. Zaufanie do marki – weryfikacja firmy to działania bardzo często podejmowane przez klientów. Sprawdzają oni nie tylko informacje z profilu firmy, ale również opinie będące swego rodzaju świadectwem dobrej marki.
  3. Pozytywny wizerunek marki w sieci – im więcej pozytywnych opinii o stronie i samej firmie, tym większa pewność, że na podstawie wpisów potencjalni klienci trafią właśnie do Ciebie.
  4. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania – prawidłowa optymalizacja wizytówki w Mapach Google wpływa na lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu zajmuje ona pierwsze pozycje. Oznacza to, że z dużym prawdopodobieństwem trafi wówczas do Ciebie więcej klientów niż do konkurencji.
  5. Sprowadzanie klientów na Twoją stronę – czy wykorzystanie GPSu do promowania lokalnego marki ma sens? Oczywiście, że tak! Pod warunkiem, że wiesz, jak to zrobić. Dzięki GMF użytkownicy szukający oferowanych przez Ciebie usług lub produktów znajdą Cię, przebywając w Twojej okolicy.

Podsumowanie

W obecnych czasach każda firma powinna mieć dobrze zoptymalizowaną wizytówkę firmy. Jeśli chcesz, aby była ona przygotowana w sposób profesjonalny i zawierała wszystkie niezbędne informacje, żeby przekonać potencjalnych klientów do skorzystania właśnie z Twojej oferty – skontaktuj się z nami!

Ten Content pomoże Ci zbudować świadomość marki i wypozycjonować Twoją stronę.