Prowadzisz social media i tworzysz content graficzny? A może dopiero zaczynasz? Jeżeli szukasz informacji w Google „jaki jest rozmiar grafiki na FB” ten artykuł będzie dla Ciebie kompleksową odpowiedzią. Podpowiemy Ci jak tworzyć posty, relacje czy materiały video zgodne z rekomendacjami serwisu Facebook. Od dziś nie musisz się zastanawiać, jaki wymiar powinna mieć Twoja grafika. Skorzystaj z naszego poradnika i koniecznie zapisz na później nasze darmowe szablony.
Portal społecznościowy Facebook zaleca wykorzystywanie optymalnych rozdzielczości grafik, aczkolwiek nie zawsze są one "mile widziane" w praktyce. Jak zatem dopasować grafikę do postu? Skorzystaj z naszych podpowiedzi w pigułce.
Optymalna rozdzielczość to kolokwialny kwadrat o wymiarach 900 × 900 px. Zastosowanie dokładnie takich proporcji gwarantuje nam, że nasz avatar strony będzie wyglądał dobrze na każdym rodzaju urządzenia.
Okładka naszego profilu powinna uwzględniać podstawowe kryteria responsywności. Oznacza to, że wyświetlanie zdjęcia w tle będzie wyglądać nieco inaczej na komputerze (820 × 312 px) jak i na smartfonie (820 × 461 px). Staraj się zachować bezpieczne marginesy umieszczając elementy graficzne i tekst w części centralnej projektu.
Tutaj sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku statycznej grafiki w tle profilu. Rekomendowana rozdzielczość video to 1920 x 730 px. Kolejnym kryterium jest długość filmu, która powinna mieścić się w przedziale od 20 do maksymalnie 90 sekund.
Facebook oferuje możliwość publikowania postów w różnych formatach, co daje nam szerokie pole do manewru w zakresie prezentacji produktu czy usługi. Co istotnie nie musisz ograniczać się do jednego wymiaru na post. Mieszaj formaty i twórz oryginalne wpisy. Do dyspozycji masz:
Chcesz, aby Twoja relacja wypełniała całą przestrzeń? Ustaw rozdzielczość projektu na 1080 × 1920 px bez obawy o nieestetyczne marginesy.
Tekst jest nieodłącznym elementem każdej grafiki, zwłaszcza w przypadku postów produktowych. Zbyt długa ilość tekstu ogranicza możliwość dotarcia do odbiorców. Istnieją oczywiście małe odstępstwa, ale dotyczą one konkretnych produktów, np. grafiki promujące książki, gazety czy inne grupy asortymentowe ubrane w tekst. Zastanawiasz się, ile tekstu zamieścić na grafice Facebook? Postaw na złotą zasadę 20%. Użytkownicy Facebook najlepiej reagują na posty, w których tekst zajmuje mniej niż ⅕ powierzchni obrazu.
Już wiesz, ile objętościowo tekstu powinno znajdować się na grafice i jakiej magicznej granicy nie należy przekraczać. Jeżeli jednak chcesz upewnić się, że wszystko jest okay, polecamy narzędzie Facebook Text Overlay, gdzie w szybki i łatwy sposób dokonasz weryfikacji tekstu na obrazie. Przykład poniżej. Wynik? Mamy zielone światło, tekst zajmuje mniej niż 12% powierzchni całkowitej obrazu. Good job!
Ogólne #protipy, które warto mieć na uwadze tworząc grafiki na social media:
Podobno jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, a piękno tkwi w prostocie. Pamiętaj o tym tworząc swoje posty!