Rebranding to nic innego, jak odświeżenie wizerunku marki, a jego zakres może być naprawdę szeroki - począwszy od logo, po strategię biznesową czy reorganizację strukturalną. Jako szereg zaprogramowanych usprawnień pozwala skorygować bieżące problemy z odbiorem marki przez klientów. Kolejną istotną kwestią jest komunikacja i jej kanały. Coraz więcej marek wykorzystuje social media i prowadzenie fanpage do interakcji ze swoją społecznością w celach rebrandingowych.
Chęć wspomnianej zmiany często wywołuje mieszane odczucia klientów. Dlaczego? Konsumenci po prostu nie lubią zmian. Wyobraź sobie, że bierzesz z półki swój ulubiony produkt, a on wygląda zupełnie inaczej? Jak reagujesz? No właśnie! Zatem, jak zjeść ciastko i mieć ciastko?
Decyzja o przeprowadzeniu rebrandingu nie zawsze wiąże się z wywróceniem działań marki do góry nogami i budowaniu jej świadomości od zera.
Zaplanuj cały proces, tak aby obie strony miały wystarczająco dużo czasu na adaptację. Kompromisowym rozwiązaniem może być tzw. lifting marki, czyli wdrożenie niewielkich, czasami wręcz niezauważalnych modyfikacji, np. poprawa logotypu czy drobna zmiana elementów i kolorystyki opakowań asortymentu (Key Visual).
Zmiana wizerunku to długotrwały proces, który w wielu przypadkach może trwać kilka lub nawet kilkanaście lat, bowiem rozwój marki i jej działalność na rynku wymagają nieustannych poprawek.
Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia brandingowa. To ona pomaga dotrzeć do właściwej grupy odbiorców i maksymalizować zyski. Nie bój się zmian na lepsze! Rebranding nie jest taki zły jak go malują.